Základní škola
e-mailová adresa ZŠ: zs.vitice@centrum.cz
tf: 321 674 665
Provoz školy: 7:30 - 16:30
Personální obsazení, kontakty
pedagogické pracovnice:
- Mgr. Renata Pacalová, ředitelka, výchovná poradkyně - 321 674 665, mobil 733 738 666
- Mgr. Alena Fantová, třídní učitelka I. třídy - 1. a 2. ročníku, metodik prevence - 321 674 665
- Jiřina Tupcová, třídní učitelka II. třídy, - 3., 4. a 5. ročníku, předsedkyně ŠR - 321 674 665
- Stanislava Mukařovská, vychovatelka ŠD, asistentka pedagoga - 321 674 665
- Mgr. Veronika Opatřilová, externí pedagog
provozní pracovnice:
- Jana Církvová, uklízečka ZŠ a ŠJ
Co nabízíme:
Plnohodnotné vzdělávání v 1. až 5. ročníku -> Klid a pohodu -> Jsme často venku. -> Máme tělocvičnu. Rádi se hýbeme. -> Přestávkové pohybové hry - V hodině se každý žák dostane mnohokrát ke slovu. -> Rádi zpíváme. -> Problémy řešíme hned. -> Různorodé formy učení -> Výlety -> Interaktivní tabuli, tablety i počítače v rozumné míře > Kroužek angličtiny -> Družinu do 16:30 h. › Zdravé obědy -> Pitný režim: Stolní voda -> Jsme v programu Ovoce do škol a Mléko do škol. -> Plavecký výcvik -> Dobrou zkušenost se zařazováním žáků do druhého stupně ZŠ
Organizace výuky:
I. třída
1. a 2. ročník jsou spojené do jedné třídy. Na některé předměty se žáci dělí. Sdílená asistentka ve třídě.
II. třída
3., 4. a 5. ročník jsou spojené do jedné třídy. Na angličtinu - 3 hodiny týdně - se třída dělí na dvě skupiny . Zároveň se dělí na některé hodiny matematiky a českého jazyka.
Metody práce:
1. střídavá výuka – jedno oddělení přímá výuka, další oddělení samostatná práce v různé formě
2. skupinová výuka – staronový progresivní způsob výuky, umožňuje přizpůsobit tempo nadaným i slabším (tzv. „otevřená třída“) a využívá tyto postupy:
- Brainstorming – rozvíjení předkládaného tématu z výukového plánu
- Snowballing – na počátku úkolu pracuje každý sám, úkol se ztěžuje a vznikne spolupráce třídy na jeho řešení
- Role play – ve scénáři hodiny má každý žák jinou roli - na konci prezentování výstupů
- Rounds – kladení otázek do koleček – zejména při opakování
- Mentální mapování – grafické znázornění učiva (Mind mapping)
- Diskuze – rozvoj komunikačních schopností, sociálních interakcí,pravidel slušného chování, tolerance, aktivní prezentace s využitím ICT nebo vlastních výtvorů
3. párová výuka – běžný způsob řešení úkolů ve dvojicích
4. projektová výuka – komplexní praktická i teoretická výuka na dané téma ( jednodenní, dvoudenní )
5. otevřené učení - žáci všech ročníků se mohou pro některé předměty spojit a to buď ve škole nebo v rámci exkurzí, tématických výletů, soutěží..
Je pro nás důležitá: 1. Vlídná důslednost
2. Pozitivní náročnost
Chceme přispět k tomu, aby malé venkovské školy prožívaly svoji renesanci.
Aby je rodiče vnímali jako přívětivé, oceňovali klid a bezpečí v prvních letech školní docházky dítěte. Aby věkovou nesourodost třídy chápali jako výhodu pro další život dítěte.
https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097944695-nas-venkov/219562243400010-malotridky/
Podívejte se na pořad o málotřídních školách - ČT - 29.2.2020